آنگاه شیعه شدم-1


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 11 تير 1394
بازدید : 5905
نویسنده : .::چشم انتظار::.

سلام این مطالب برگرفته از کتاب آنگاه شیعه شدم مرتضی صلواتی است..محقق این کتاب فردی از اهل تسنن که شافعی بودند ،هستند که این کتاب نتیجه سه سال تحقیقاتشون هست.امیدوارم ایشون از اینکه من کتابشون رو درفضای مجازی نشر دادم دلگیر نشن و بذارن بحساب ادامه رسالتشون تو این راه..

خواهشا بدون هیچگونه تعصبی فقط تا پایان این کتاب مارو همراهی کنید و اگر براتون سوال یا ابهامی پیش اومد برید وخودتون هم کمی تحقیق کنید....

برای اینکه شایدکل مقدمه  از حوصله افراد خارج باشه فقط چند حدیثی رو از مقدمه کتاب نقل میکنم

پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)فرمود:بعد از من امت به هفتادوسه فرقه تقسیم خواهد شد و تنها یک فرقه از آنها اهل نجات خواهد بود.1

 

پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم):کسی که خداوند بر او منت گذاشته ،معرفت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام)مرا به او عنایت کند ،تمام خوبی ها را برای او جمع نموده است.2

 

حاکم در مستدرک نقل میکند،که پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم)فرمود:به تحقیق که مثل اهل بیتم در میان شما، مانند کشتی نوح (علیه السلام)است،هر کس بر آن سوار شود ،رستگار شده ،هرکس از آن دوری جوید ،غرق وهلاک خواهدشد.3

 

بیش از هفتاد منبع معتبر از اهل تسنن این حدیث را در مورد خلافت بلافصل امام علی(علیه السلام)نقل کرده اند:به درستی که علی از من است ومن هم از اوهستم وامام وسرپرست تمام مومنان بعد از من است4

 

امام شافعی رهبر فرقه ی شافعیه از اهل تسنن میگوید:اگر مرتضی علی (علیه السلام)حقیقت حال وباطن امر خویش را ظاهر سازد،مردم کافر میشوند،زیرا همه به شبه خدایی نزد او به سجده می افتند ،از فضل و منقبت او همین بس که درباره او بعضی شک کرده اند که آیا از خداست یا از خلق؟5


منابع:

1-مستدرک حاکم ،ج1،ص128؛سنن ترمذی ،ج5،ص26؛مسند احمدبن حنبل،ج2،ص332؛سنن ابن ماجه ،کتاب الفتن،ج 2،حدیث 3993.

2-بشاره المصطفی،ص176

3-مستدرک حاکم،ج3،ص151

4-علامه ابن حجرعسقلانی،الاصابه،ج2،ص503؛علامه ابن عساکر ،تاریخ ابن عساکر ،ج12،ص108؛سنن بیهقی ،ج8،ص5؛مسند طیالسی ،ص 829؛علامه ابن اثیر،جامع الاصول ،ج9،ص470؛ترمذی ،سنن ترمذی،ج5،ص591؛حاکم مستدرک ،ج3،ص100؛ابن حبان ،صحیح ابن حبان،حدیث 2203؛علامه کشفی ،مناقب مرتضویه ،ص2174؛علامه بیهقی ،سنن الکبری،ج8،ص 5؛احمدبن حنبل ،مناقب،ج1،ص215و....

5-سراج،محمد ابراهیم،امام علی (علیه السلام)خورشید بی غروب،ص270.

 ....................................

فقط یک نکته ،اونم اینکه این متن توسط صاحب این وب نوشته نشده..

فرد دیگه ای زحمتشو کشیده منم کپی کردم

و به اصرار خودشون ، بدون ذکر منبع گذاشتم

بهمه توصیه میکنم که کلش رو بخونیم و اطلاعاتمونو درمورد شیعه و سنی بیشترکنیم..





:: موضوعات مرتبط: شیعه شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آنگاه شیعه شدم , تشیع , پیامبراکرم , امام علی , شافعی , حنبلی , حنفی , مالکی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








✿ مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید! این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت را ضایع کنید ! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد! 1391/7/20 ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی" ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ تنها و تنها خــــــداست که می ماند

:: همسفر ::

پرواز تا خدا

پرواز تا خدا

کمک به سازمان خيريه محک

چاپاربلاگ

˜ãíä ãÈÇÑÒå ÈÇ ÇåÇäÊ ˜ääϐÇä Èå ÇãÇã Úáí ÇáäÞí Ú

اسلام زیباست

یاوران حضرت مهدی عج