اندکی درنگ/آیات 231 و 233 بقره


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 22 بهمن 1394
بازدید : 703
نویسنده : .::چشم انتظار::.


 نکاتے درمورد آیه 231 سوره بقره
 
 فلسفه عدّه طلاق
 
 در این آیه و آیات همراه به پاره اے از احکام طلاق اشاره شده است.یکے از این احکام عدۀ پس از طلاق است؛اینکه زنان مطلقه باید بمدت سه مرتبه عادت ماهانه دیدن و پاک شدن انتظار بکشند و پس از آن اجازه دارند با مرد دیگرے ازدواج کنند.دانشمندان اسلامے درباره این حکم ،دو فلسفه مهم ذکر کرده اند:
 1-حفظ نسل .اگرچه یک بار دیدن عادت ماهانه معمولا دلیل بر باردارنبودن زن است،گاه دیده شده که زن در عین باردارے ،عادت ماهانه را در آغاز حمل میبیند.از این رو براے رعایت کامل این موضوع دستور داده شده که زن سه بار عادت ماهانه ببیند و پاک شود تا باردار نبودن او از شوهر سابق بطور قطع روشن گردد و بتواند ازدواج مجدد کند.
 2-راهے براے صلح و بازگشت.خیلے از جدایے ها براثر یک نزاع کوچک است که آتش کینه و دشمنے را در دل افراد روشن میکند و باعث طلاق میگردد؛اما بسیارمیشود که پس از اندکے زن و مرد بخود آمده ،پشیمان میشوند و آرزو میکنند دوباره در کنار هم به زندگے زناشویے ادامه دهند.بهمین جهت اسلام دستورداده که زنان باید مدتے عدّه نگه دارند ؛شاید ابرهاے تیره نزاع و دشمنے از آسمان زندگے پراکنده گردد.
 در روایتے از امام باقر میخوانیم:« زن مطلقه در دوران عده اش میتواند آرایش کرده،سرمه در چشم کشد و موهاے خود را رنگین و خود را معطر کند و هرلباسے که مورد علاقه اوست ،بپوشد ... شاید از همین راه ،بار دیگر قلب مرد (یعنے همسرسابقش) را تسخیر کند و مرد رجوع کند.
 
 نکاتے درمورد آیه 233 سوره بقره
 
 تاثیر شیر مادر در شد جسمے و روحے کودک
 
 از حضرت علے نقل شده است:
 « صفل شیرخوار ،باهیچ شیرے با برکت تر از شیر مادرش شیر داده نمیشود.»
 «براے شیر دادن فرزندتان ،شخص خوبے را انتخاب کنید؛ همانطور که براے ازدواج ،شخص مناسبے را برمیگزینید؛زیرا شیردادن ،در سرشت و خوے آدمے تاثیر میگذارد.»
 از پیامبر اکرم روایت شده:
 «وقتے که زن طفلش را شیرمیدهد،هر بار مکیدن شیرخوار،برابر آزاد کردن بنده اے از فرزندان اسماعیل (ع) براے او پاداش دارد.پس هنگامیکه از شیر دادنش فارغ شود،فرشته اے بر پهلوے مادر میزند و میگوید: عملت را از سرگیر؛چرا که آمرزیده شدی.»
 





:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزنده , تفسیر+اندکی درنگ , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








✿ مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید! این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت را ضایع کنید ! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد! 1391/7/20 ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی" ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ تنها و تنها خــــــداست که می ماند

:: همسفر ::

پرواز تا خدا

پرواز تا خدا

کمک به سازمان خيريه محک

چاپاربلاگ

˜ãíä ãÈÇÑÒå ÈÇ ÇåÇäÊ ˜ääϐÇä Èå ÇãÇã Úáí ÇáäÞí Ú

اسلام زیباست

یاوران حضرت مهدی عج