توسل وشفاعت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 27 شهريور 1394
بازدید : 2975
نویسنده : .::چشم انتظار::.

ویژه خواهران و برادران اهل سنت - بسیاری از ما انسان ها گاهی خطا میکنیم و خود را معصوم نمیدانیم و قائل به ممکن الخطا بودن انسان ها هستیم . خوب این انسان خطاکار گاهی اوقات در منجلاب گیر میکند تنها راه خروجش را درگاه خداوند متعال میبیند زیرا که فطرت انسان خداجویی است . و راه ورود و خروج از همه چیز خدا است . پس به سوی او حرکت میکند. اما مشکلش که حل شد خدا فراموش می شود و دوباره خطا میکند . اما آیا باز آبرویی نزد خدا دارد ؟

خداوند میگوید اگر هزار بار توبه شکستی باز به سوی من بیا . او ارحم الراحمین است . هرچند بار که توبه شکستی باز به سوی او می روی اما پای رفتن نداری شرمنده و خجلی ، چه میکنی؟ 

درخانواده وقتی خطایی میکنی به عنوان مثال میگویی به مادر بگویید مرا حلال کند ببخشد . به پدر بگویید منظوری نداشتم . به خواهرم بگویید خوشبختیش آرزویم است . به برادرم بگویید شرمنده اش هستم همیشه. اما چرا خودت این ها را نمیگویی ؟ چرا واسطه ؟؟؟

وقتی میخواهی جای بزرگی بروی با شخصی می روی که آن بزرگ را بهتر و بیشتر از تو می شناسد و حرمت و عزت و آبرویی جای او دارد و این ها همه طبیعی است این ها همه ذاتی و فطری است

پس ایرادی به توسل و شفاعت نمی توان گرفت در تاریخ نمونه بسیار داریم به عنوان مثال:

قال رسول اللَّه‏ صلى الله علیه وآله وسلم : «یشفع یوم القیامة. الانبیاء ثم العلماء ثم الشهداء». (سنن ابن ماجه / 2 / 1443)

 

 عوامل شفاعت‏


 الف -
سجده‏ ى زیاد؛ قال رسول اللَّه‏ صلى الله علیه وآله وسلم : «... فاعنىّ بكثرة السجود».


 شخصى از پیامبر درخواست شفاعت كرد، حضرت فرمود مرا كمك كن به اینكه سجده زیاد انجام دهى. (مسنداحمد/500/3)


 ب -
یادگیرى قرآن كریم؛ قال رسول اللَّه ‏صلى الله علیه وآله وسلم : «تعلّموا القرآن فانّه شافع لاصحابه یوم القیامة». 


 قرآن را یاد بگیرید، زیرا در قیامت براى اصحاب خود شفاعت مى‏كند . (مسند احمد / 5 / 251)

 





:: موضوعات مرتبط: شیعه شناسی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








✿ مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید! این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت را ضایع کنید ! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد! 1391/7/20 ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی" ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ تنها و تنها خــــــداست که می ماند

:: همسفر ::

پرواز تا خدا

پرواز تا خدا

کمک به سازمان خيريه محک

چاپاربلاگ

˜ãíä ãÈÇÑÒå ÈÇ ÇåÇäÊ ˜ääϐÇä Èå ÇãÇã Úáí ÇáäÞí Ú

اسلام زیباست

یاوران حضرت مهدی عج