اندکی درنگ / نکاتی درمورد ایه 76 سوره انعام


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 شهريور 1395
بازدید : 1066
نویسنده : .::چشم انتظار::.
✍ تـــــــــــفسیـــــــــــــــر نڪاتے درمورد آیه 76 سوره انعام: قبول ظاهرے ربوبیت ماه و ... براے اعتلاے ڪلمه توحید: در روایتے از امام رضا (ع) میخوانیم:" قوم ابراهیم سه دسته بودند : طایفه اے ستاره زهره را میپرستیدند ، گروهے ماه را و طایفه اے خورشید را. پس از آنڪه ابراهیم از غارے ڪه در آن پنهان شده بود ، خارج شد ( و به این گروههاے مشرڪ برخورد ڪرد) شب هنگام ڪه ستاره زهره را دید گفت : خداے من این است ؛ اما در دل منڪر آن بود و حقیقت را میدانست. پس هنگامیڪه زهره غروب ڪرد گفت : من غروب ڪنندگان را دوست ندارم زیرا غروب ڪردن از صفات چیزیست ڪه بوجود مے آید نه صفت چیزیڪه همیشه هست. پس هنگامیڪه ماه تابان را دید گفت خداے من این است ولے باز منڪر آن بود و حقیقت را میدانست . هنگامیڪه ماه ناپدید شد گفت اگر پروردگارم مرا راهنمایے نڪند ، مسلما از گروه گمراهان خواهم بود.صبحگاهان خورشید فروزان را ڪه دید گفت : این خداے من است .این از زهره و ماه بزرگتر است ولے در دل منڪر آن بود و حقیقت را میدانست. این سخنان ابراهیم براے خبر دادن به دیگران و اقرار به عقیده شرڪ آلود نبود .پس هنگامیڪه خورشید هم غروب ڪرد به هر سه گروه گفت : اے قوم من ، من از شریڪهایے ڪه شما براے خدا میسازید بیزارم .من روے خود را بسوے ڪسے ڪرده ام ڪه آسمانها و زمین را آفریده. من در ایمان خود خالصم و از مشرڪان نیستم . " المیزان.ج 7 .ص212 ڪپے بِدون ذِڪرلینڪ مَمنِوُع و غِیراَخلاقے


مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








✿ مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید! این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت را ضایع کنید ! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد! 1391/7/20 ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی" ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ تنها و تنها خــــــداست که می ماند

:: همسفر ::

پرواز تا خدا

پرواز تا خدا

کمک به سازمان خيريه محک

چاپاربلاگ

˜ãíä ãÈÇÑÒå ÈÇ ÇåÇäÊ ˜ääϐÇä Èå ÇãÇã Úáí ÇáäÞí Ú

اسلام زیباست

یاوران حضرت مهدی عج